duminică, 19 decembrie 2010

Monologul Puterii

Am folosit in titlu "Puterii" cu "P" in loc de "p" pentru a ilustra mai bine conceptul...Pentru ca eu il definesc ca pe un concept...bineinteles, relativ, cum sunt mai toate conceptele pe lumea asta! Puterea, este ceva ce greu poate fi definit de oricare dintre noi. Oricine ar avea probleme daca l-ai intreba acest lucru.
Dupa "indelungi cautari" si "lupte seculare ce au durat cateva minute" am ajuns la concluzia ca nu trebuie sa ma mai obosesc in a defini conceptul, pentru ca stiu deja despre ce e vorba, si despre ce ar trebui sa vorbesc pentru al defini, iar daca voi aveti alte pareri sunteti liberi sa comentati.
Puterea in primul rand o vad ca pe capacitatea cuiva de a manipula alte persoane. Prin manipulare obtii ce-ti doresti. Ganditi-va numai la "cei de la putere", care au ajuns acolo datorita capacitatii lor de a manipula poporul, cel putin o parte din acesta.
Dar adevarata putere nu o poti avea, doar prin manipulare. Ai, intr-adevar, dar ca sa zicem intr-un mod elegant...doar o parte din ea, si nu te poti folosi decat de acea parte.
Pentru a obtine totul, pentru ca lumea oricum e lacoma si intotdeauna va dori mai mult, exista o singura "solutie" ca sa zic asa: Manipularea de sine, sau altfel spus auto-controlul. Daca reusesti sa te controlezi pe tine insuti, reusesti sa-i controlezi si pe altii, si implicit ai puterea pe care ti-o doresti. Si de obicei sa te controlezi...e cel mai greu obiectiv. Si sa nu uitam ca aceste elemente sunt intr-o relatie de interdependenta. Nu poti controla alti oameni fara a te controla si nu te poti controla daca nu sti cum sa controlezi si pe altii. Am putut sesiza asta (si acum nu am pretentia sa va aduc aminte, dar probabil v-a ramas intiparita imaginea) la ultimele alegeri prezidentiale, cand s-au dat rezultatele unor exit-poll-uri, iar Mircea Geoana era in frunte, surclasandu-l pe Traian Basescu...imediat a inceput sa topaie, sa dea din maine si sa radieze de fericire ca a castigat, ceea ce mie cel putin, nu mi s-a parut a fi un comportament de presedinte. Daca vrei sa fi un presedinte, sa poti tine sub control un stat, este fara dar si poate necesar sa te auto-controlezi. Iar Mircea Geoana nu prea avea control (A se tine cont ca inafara de caderea Guvernului Boc, alte viziuni politice numai am, asa ca nu am tinut cu nimeni, de fapt nici nu am fost la vot - oricum cred ca am fi regretat si daca nu ramanea Basescu...).
Asadar - si acum voi apela la limba engleza pentru a formula o concluzie cat de cat poetica, iar daca ati mai auzit de acest citat...e preluat, l-am vazut intr-o poza dar mi s-a parut foarte adevarat - Conquering others is strength. Conquering yourself is true power.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu