sâmbătă, 24 septembrie 2011

Spin de Trandafir [chapter 22]

[chapter 21]


Cat de mult in jos putea sa se duca viata mea? Cat mai aveam oare de gand sa ma scufund in acest ocean de belele si necazuri. Aveam o nevoie de ceva sa ma scoata din bucluc, altfel, nu peste mult timp, veneau la usa mea si camatarii. Sunt sigur ca tata avea datorii si la astfel de persoane. Tata...Murise. Abia daca imi rezervasem putin timp sa ma gandesc la el, chiar a fost tatal meu...Abia l-am cunoscut si a si murit. Al naibii noroc! Neobisnuindu-ma cu ideea ca Stelian Marcu era tatal meu, in afara de o sincera urma de regret, nu simteam mare lucru. Eram mult mai afectat de acea datorie imensa. Ce trebuia sa fac? Sa-mi vand casa si masina, si tot nu faceam rost de acea suma. Ce era de facut acum?
Fabiana, privindu-ma cat de deprimat eram, mi-a pus mana pe umar...
-Nu te mai ingrijora atat...Scapi tu intr-un fel.
-Cum? Ce as putea face. Casa si masina mea nu fac atatia bani!
-Tatal tau iti pusese ceva in plic. Nu crezi ca e momentul sa vezi despre ce e vorba?
Dintr-o data chipul mi s-a luminat.
-Ai dreptate. Fabiana esti geniala.
-Stiu!
Tata a spus ca plicul trebuie deschis la momentul oportun. Tocmai sosise. Am cautat plicul, iar dupa ce l-am gasit, l-am desfacut cu nerabdare. Poate era un testament, prin care imi lasa toata averea. Pana la urma, planuise sa se sinucida? Band cafea? Asta era cam ciudat.
Extrag cu grija, pretiosul biletel galbui, in capatul caruia scria cu litere de mana, foarte mici: „Pentru Mihai, fiul meu”. Acela era mesajul pe care eu nu-l vazusem la inceput, cand Stelian inserase biletul in plic. Mesajul aproape ca m-a facut sa plang, gandindu-ma, ca cel ce scrisese acele cuvinte, s-a dus. Am despaturit biletelul, iar in interior, se aflau niste informatii pe care nu prea le intelegeam.
-Ce e? Ma intrebase Fabiana curioasa...
-Un fel de cod...Nu am idee...
I-am aratat si ei biletul, in speranta ca poate ea isi va da seama. Biletelul continea trei cuvinte: „ spin de trandafir”. Aceste trei cuvinte, pentru mine nu insemnau absolut nimic. Si nici pentru Fabiana nu insemna mare lucru, din moment ce-mi daduse inapoi biletul, dand din cap, confuza.
-Cu siguranta „spin de trandafir” inseamna ceva...spuse ea, intr-un stil ce nu o definea deloc, un stil aproape savant, desi ea nu descoperise nimic.
-Da. Sunt de acord. Trebuie sa existe vreo legatura... „spin de trandafir”, repetam usor pentru a gasi o conexiune. Nu ajungeam nicaieri...
-Stii, ar putea avea legatura cu...

3 comentarii:

  1. Interesant inceputul celui de-al doilea sezon. Succes pe toate planurile Andrei !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Andrei! O sa devina si mai interesant. Sper ca o sa-ti placa ce o sa urmeze...

    RăspundețiȘtergere
  3. Spin de trandafir...trei cuvinte aparent simple care ascund un sens complex, semnificatie in jurul careia se impleteste intriga operei.Enigma plicului, participarea activa la nivel mental a Fabianei in mister, confuzia eroului sunt motive literare transcendente specifice unui text literar cu puternice accente psihice.Deja suspansul defineste opera!Fascinant puzzle la nivel psihic-social menit sa solutioneze sau sa complice existenta lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere